اولین دوره مسابقه دانش‌آموزی نوآوری اجتماعی برگزار شد.

اولین دوره مسابقه دانش‌آموزی نوآوری اجتماعی برگزار شد.

اولین دوره مسابقه دانش‌آموزی نوآوری اجتماعی با شعار جریان بهبود نوآورانه زندگی برگزار شد.

مسابقه دانش‌آموزی نوآوری اجتماعی به عنوان بخش دانش‌آموزی جانا در حوزه مسائل اجتماعی و به منظور هم‌راه نمودن دانش‌آموزان با مسائل اجتماعی و تقویت روحیه ارزش‌آفرینی در دانش‌آموزان 12 الی 18 سال توسط بنیاد تعالی اجتماعی زندگی، دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، خانه خلاق و نوآوری دال و موسسه پرورش خلاقیت و نوآوری ایده‌ران از دی‌ماه 1402 لغایت اردیبهشت‌ماه 1403برگزار گردید. در این مسابقه بیش از 600 دانش‌آموز از 14 استان کشور در قالب 250 طرح شرکت داشتند. این آثار در سه مرحله در دبیرخانه رویداد مورد بررسی قرار گرفت و 3 وبینار تخصصی برای کلیه شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان برگزار شد.

اختتامیه این مسابقه در استودیو ویکست کارخانه نوآوری آزادی در تاریخ جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ و به صورت حضوری-مجازی برگزار گردید. خانم دکتر زینب جباری دبیر مسابقه، در آئین اختتامیه این رویداد اشاره کردند: سعی شد تا دانش‌آموزان برگزیده در مراحل مختلف این مسابقه، از طریق شرکت در دوره‌های آموزشی و توان‌مندسازی که توسط دبیرخانه جشنواره و با همکاری متخصصان در این حوزه برگزار شد، با مسائل اجتماعی آشنا شوند و الگوی ارائه راه‌کارهای خلاقانه برای حل این مسائل را بیاموزند. هم‌چنین ارتباط با برگزیدگان، پس از مسابقه در قالب حضور ایشان در باشگاه ستارگان ادامه پیدا خواهد کرد تا این افراد بتوانند نقشی واقعی و موثر در حل مسائل اجتماعی ایفا کنند.

همچنین خانم دکتر زینب اختری مدیر کل امور بانوان و خانواده وزارت کشور و عضو شورای عالی جهاد سازندگی، آقای دکتر احسان چیت‌ساز عضو هیات علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران و کیارش عباس‌زاده موسس زودفود (اسنپ فود فعلی) به عنوان داور حضور داشته و طرح‌های دانش‌آموزان که به صورت حضوری و مجازی ارائه گردید را بررسی کردند‌.

در بخشی از این برنامه آقای دکتر محسن ولیئی معاون مشارکت‌های  اجتماعی وزارت کشور و آقای مهندس آرمین نوربخش مسئول خانه آب ایران ایراد سخنرانی کردند.

 همچنین آقای دکتر حمید یزدانی مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش  حضور داشته و در خصوص لزوم توجه و حمایت از دستاوردهای دانش‌آموزان صحبت کردند.

از دیگر مهمانان این برنامه خانم دکتر کشتکاری دبیر جشنواره نوجوان خوارزمی و دبیر طرح ایران دیجیتال بودند.

پس از ارائه طرح‌ها آقای دکتر محمدمهدی جعفری دبیرکل جایزه نوآوری اجتماعی (جانا) صحبت‌هایی در خصوص اهمیت توجه به مسائل اجتماعی و نحوه شکل‌گیری این جایزه داشتند.

این برنامه از طریق صفحه آپارات جانا، کانال اینستاگرام جانا و همچنین کانال شاد نوجوان خوارزمی به صورت زنده پخش گردید و بیش از ۴۰ هزار بازدیدکننده به ثبت رسید.

در پایان ۴ طرح دانش‌آموزی به انتخاب داوران و ۱ طرح به انتخاب آرا مردمی معرفی شدند. به هر یک از طرح‌های برگزیده ۵ میلیون تومان هدیه نقدی در راستای پیاده‌سازی طرح‌های خود و همچنین بهره‌مندی از منتورینگ‌های تخصصی و شتاب‌دهی به ارزش ۱۵ میلیون تومان اهدا گردید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *